Sr2 valo-ongelma

Keskustelua radan ja rakennusten sähköistämisestä. Digitaali / analogi järjestelmistä, vaihdemoottoreista ym.

Valvojat: jhr, Hermanni

Jaakko
Matkustaja

Sr2 valo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Hei! Foorumia olen aikanaan lueskellut paljon ja yritin nytkin lukea aiempia keskusteluja josko sieltä löytyisi ratkaisu tähän ongelmaan, mutta koin tarpeelliseksi luoda käyttäjätunnuksen :)

Olen ollut pidemmän aikaa harrastuksesta pois, mutta ostin taannoin vanhan V-logollisen Sr2-mallin (Roco 43657) Ebaysta. Laitoin vanhan dekooderin (Roco/ESU 8-pinninen) paikalleen, ja veturi liikkui normaalisti mutta valot eivät toimineet. Asian ratkaiseminen jäi pariksi vuodeksi sivuun mutta taas viime viikolla kaivoin veturin esiin.

Ongelma on siis edelleen selvittämättä, onko tämä jokin ihan simppeli asia jota en vain tullut huomioineeksi vai onko veturissa oikeasti jokin vika? Näitä ratkaisuja olen jo koittanut;

- Veturi testattu analogiradalla -> valot toimii
- Dekooderi käännetty toisin päin -> valot eivät toimi
- Dekooderia testattu toisessa veturissa -> toimii normaalisti

Liitteenä kuva. Ohjaimena Roco Multimaus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jaska
Asemapäällikkö

Re: Sr2 valo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Mielenkiintoinen vika, kun sama dekooderi toimii kuitenkin toisessa veturissa. Oliko toinen veturi, jossa testin teit, myös Roco? Oletan, että laitoit ohjaimesta valot päälle ja toisessa veturissa toimi ja tässä ei toiminut?